Het aftellen is begonnen ! - Reisverslag uit Leeuwarden, Nederland van Femke en Hinke - WaarBenJij.nu Het aftellen is begonnen ! - Reisverslag uit Leeuwarden, Nederland van Femke en Hinke - WaarBenJij.nu

Het aftellen is begonnen !

Door: Hinke

Blijf op de hoogte en volg Femke en Hinke

25 Februari 2014 | Nederland, Leeuwarden

Lieve allemaal,

Nog twee kleine weekjes en dan is het zover! Wij, Femke en Hinke, trekken voor 4 maanden richting Azië om daar Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam te mogen ontdekken, beleven, zien, proeven, ruiken en wie weet wat nog allemaal meer ;-) Ongeveer een jaar geleden is dit plan ontstaat en eind november toen wij daadwerkelijk de tickets geboekt hebben, werd het dan ook echt concreet.

Even een hele korte geschiedenis, voor de liefhebber ;-) Femke heeft mij ooit aangenomen bij de Sacha, waardoor wij collega’s werden. Nadat wij niet meer ‘Sacha-friends’ waren, werden wij ‘just friends’ ;-) Op een zondagavond waren we bij elkaar en toen kwam dit ‘plan’ ter sprake. Ik wist van mezelf dat ik heel graag deze reis wilde maken, helemaal nadat ik terugkwam uit India en New Zealand in 2011. Toen had ikzelf stiekem dit plan al bedacht. Femke koesterde deze droom ook al een hele tijd, maar door bepaalde situaties is het hier nog niet van gekomen.

Een droom werd een plan en dat plan werden concrete plannen. Want ja, het moet natuurlijk financieel ook kunnen en lukken en op werkgebied ook. Alles op een rijtje gezet en dingen tegen elkaar afgewogen hebben wij de knoop doorgehakt op 30 november. De tickets waren een feit! Na maanden van hard werken is het dan bijna 9 maart, de dag dat wij vertrekken naar Bangkok !!

Deze week staat bij Femke in het teken van de laatste zanglessen geven en bijna de laatste optredens. Voor mij is dit ook mijn laatste weekje werken bij de Friesland Zorgverzekeraar. Daarna hebben wij vier en een halve maand vrij, wat is dat toch heeerlijk om te zeggen ;-) De vaccinaties zijn geprikt, de malariapillen zijn binnen en nu is het wachten totdat het paspoort weer arriveert bij de ANWB, met daarin ons visum voor Thailand. Dan is het tot in de puntjes geregeld en zijn we klaar om te gaan !

Via deze blog zullen wij jullie op de hoogte houden van onze avonturen in Azië en natuurlijk onthouden wij jullie de jaloersmakende foto’s absoluut niet ;-) Ook zullen we af en toe iets op Facebook plaatsen, dus jullie kunnen ons volgen voor wie dat wil !

Een lieve groet en een dikke tuut van de ‘fryske’ backpackers ;-)

X Fem en Hink

• 25 Februari 2014 - 19:59

Danisha Shakira Latoya:

Gonna miss you lieve poppenfriends! En ga deze site heel vaak checken om niks van jullie doldwaze avonturen te hoeven missen! Duizend love en... Bring me back a t-shirt ;)!

• 25 Februari 2014 - 20:29

Tineke Bjma:

Hoi Hinke en Femke,

Zo te lezen gaan jullie waarschijnlijk weer heel wat meemaken en beleven.
    Wij gaan de reisverslagen vast weer met veel plezier lezen, en natuurlijk de foto's bekijken.
    Hinke en Femke een hele fijne reis alvast.
    We hopen dat jullie na 4 maanden weer goed en wel op Schiphol aankomen.
    Heel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel reisplezier.

groeten en een dikke reisknuffel van Tineke en Tinus.

• 25 Februari 2014 - 20:55

Thirza:

Have fun ladies,
    ik ben heel benieuwd naar jullie verhalen.
    Pas goed op elkaar :) xx

• 25 Februari 2014 - 21:08

Eveline:

Wow dames! Chickenskin als ik dit lees. Ik ben super trots op het feit dat jullie deze reis gaan maken!! Liefsxx

• 25 Februari 2014 - 22:34

Wytsie:

Oef en nu is het bijna echt zover met een lach en een traan vrees ik, over een kleine twee weken!! Gelukkig zien we elkaar nog vaak de komende dagen hihi. Zo benieuwd naar jullie belevenissen!! Liefs Wytsie

• 27 Februari 2014 - 02:20

Diane :

Hey Hinke,
    Super leuk wat je gaat doen met Femke. Heel veel plezier!

• 02 Maart 2014 - 10:32

Marieke:

Jaaaa!! Dreams became plans en nu sil t heve!!
    Wiiiiii!!!!

GENIET en die dingen!!! I'll follow you.
    (Op internet. In t echt gaat wat te mal)

Leafs!

• 10 Maart 2014 - 09:39

Alie De Ruiter:

uitgezwaaid op Schiphol door familie en vrienden en nu al lekker op weg naar weer een groot tuur.
    Ben nu al nieuwsgierig naar jullie verhalen