Thuiskomen in Thailand ! - Reisverslag uit Ko Pha Ngan, Thailand van Femke en Hinke - WaarBenJij.nu Thuiskomen in Thailand ! - Reisverslag uit Ko Pha Ngan, Thailand van Femke en Hinke - WaarBenJij.nu

Thuiskomen in Thailand !

Door: Hinke

Blijf op de hoogte en volg Femke en Hinke

13 Juni 2014 | Thailand, Ko Pha Ngan

Lieve allemaal,

Thailand, we zijn er weer !! Vorige week woensdag vlogen we vanuit Cambodia Siem Reap naar Bangkok en vervolgens een tweede vlucht naar Krabi, het zuiden van Thailand. Het voelde als een soort van thuiskomen, het heeerlijke eten en de chilli's die we gemist hebben ! Al moesten we wel weer even wennen aan het links rijden hihi en ook aan de Thaise Bath, we zijn nogsteeds de dollar gewend ;-)

In Krabi town hebben we weer een kamer gevonden en tijdens het diner hadden we leuk gepraat met een man die hier al jaren kwam en hij had hele leuke tips voor ons wat we konden doen, we dachten namelijk dat we direct de volgende dag verder zouden gaan maar dat hebben we niet gedaan. De volgende dag hebben we een tempel bezocht die hoog op een berg staat en we moesten omhoog, met de trap ! 1260 treden om precies te zijn ;-) het was zweeeten en het was een workout voor ons maar het uitzicht was het meer dan waard ! Deze tijd van het jaar begint het regenseizoen en in de namiddag regende het maar we hebben nog een leuk rondje gelopen door de stad in onze regenponcho hihi ;-)

De volgende dag zijn we naar Ao Nang gegaan, een touristisch dorpje aan de kust waar we heerlijk op het strand hebben gechilld ! Hier bleek maar weer hoe klein de wereld is. We zaten 's avonds te eten, zien we ineens Henriëtta en Clemense uit Leeuwarden lopen !! Hoe bizar ! Henriëtta werkt bij de Vila waar fem ook werkte en we wisten niet van ellaar dat we hier waren dus we waren echt allemaal even van; huh ?! De volgende avond hebben we gezellig met zn 4en geheten !

Zondag zijn we op de ferry gestapt op weg naar Ko Phi Phi en daar zaten de vier Leeuwarders hihi ;-) op het eiland hadden we weer een guesthouse gevonden en hier kon het chillen weer beginnen ! Maandag hebben we met zn 4en een boattour gedaan naar onder andere de beroemde Maya beach, waar de film The Beach is opgenomen met Leonardo ;-) het was een prachtige dag, het weer was amazing en wauw wauw, het uitzicht en alle stranden ! Het was zooo mooi ! Witte stranden, blauw groene zee, strak blauwe lucht, het was zo gaaf ! We hebben nog gesnorkeld en heeel veel mooie visjes gespot waaronder Dory uit Finding Nemo hihi ;-) Helaas ging het mis tikdens de tweede snorkel poging en ben ik in het koraal gestapt, wat je beter niet kan doen ! Een soort van winkelhaakje in mn voet en later hebben we de wond schoon laten maken bij een clinic en een verbandje dr om heen, hebbem we dat hier ook weer eens meegemaakt ;-)

Thailand staat bekend om de full moon party's die wij uiteraars mee moeten maken ! Woensdag zijn we vertrokken vanuiy Phi Phi en zijn we aangekomen na 12 uren op Ko Phangan, het party eiland ! We hebnen hier een heerlijke bungalow in een soort van beach resort, ja soms geven we onszelf een upgrade ;-) Lekker met een zwembad en uitzicht op de zee ! Gisteravond hebben we de fullmoon party meegemaakt en het was weer een avondje voor in de boeken ! Op het strand, duizenden mensen aan het feesten met de buckets in de hand ! De 2 ierse meiden die we in Vietnam hebben ontmoet waren hier ook dus dat was weer een leuke ontmoeting na 2 maanden ;-) Nu chillen we hier in ons resort en nemen we af en toe en duik in het zwembad ;-)

We vermaken ons nogsteeds prima hier en de laatste 3 weken zijn officieel in gegaan ! We gaan nog 2 andere eilanden bezoeken en daarna zullen we naar boven reizen om de laatste 4 dagen nog in Bangkok te zijn.

Misschien zien jullie op het nieuws al het gedoe wat hier gaande is in Thailand, voor jullie geruststelling, wij merken er hier helemaal niets van ! De avondklok telt hier sowieso niet en in Bangkok zijn er bepaalde straten waar je beter niet kan komen wat wij dus ook niet gaan doen ;-)

Wij gaan weer de zon in hihi ;-)

Veel liefs
F&H

• 13 Juni 2014 - 09:21

Wytsie:

Mooie plaatjes weer hoor poeeeh! Not at all jealous.. ;) Geniet er nog even van lieve toppers en over drie weken staan wij weer paraat :D xxxxx

• 13 Juni 2014 - 10:07

Djoeke Douma:

Lieve meiden,
    Net van de kapper en weer een mooi verhaal! Het houdt niet op!Hoe jullie hier straks weer moeten wennen in dit platte land is mij nu een raadsel!Maar misschien gaat dat snel,maar je bent vooreerst dan noglang niet uitgepraat. Dat jullie zoveel bekenden treffen!Wat is de wereld lyts!
    Geniet verder van de laatste weken!
    Oma

• 13 Juni 2014 - 10:29

Tineke En Tinus:

Hoi Hinke en Femke,
    Het was onder het genot van een bakkie koffie weer genieten van jullie verhaal.
    Wat een belevenissen! Gezellig om bekende te ontmoeten. Hoe is het mogelijk.
    Dames geniet van de laatste weken, het is jullie gegund.
    Groeten en een dikke reisknuffel van Tineke en Tinus.

• 13 Juni 2014 - 11:41

Alie:

wat weer leuke ervaringen met vrienden uit Leeuwarden
    Heel bijzonder
    Jullie verhaal heb ik weer met veel interesse gelezen
    Prachtige foto, zo te zien ook een heel mooi land
    Geniet nog maar lekker
    en
    Nederland is ook heel mooi
    Lieve groetjes
    Alie

• 13 Juni 2014 - 14:10

Elbrecht:

Heeeeerlijk moppies, lekker nog even écht vakantie vieren en uitrusten :) Geniet van jullie laatste weekjes!

Dikke kussens!

• 13 Juni 2014 - 19:25

Janneke Tepper:

Hoi femke en Hinke,

Wat weer een reisverslag en jullie gaan maar door met dat genieten en komen ook overal bekenden tegen, wat is de wereld dan toch klein, kom je een paar meiden uit Leeuwarden tegen, of het naast de deur ligt. Geniet nog maar lekker, van dat mooie weer en de stranden en de gezelligheid en de vrijheid , niets hoeft ,alles kan en mag. Denk nog maar niet aan thuis, voor je het weet is jullie hele mooie reis voorbij, jullie hebben wat te vertellen en heel wat meegemaakt, om nooit te vergeten,
    genieten dus, groetjes van ons Janneke

• 15 Juni 2014 - 13:01

Hennie Van Dijk:

Zo weer een heel verhaal.
    Nog even en jullie reis zit er weer op.
    Dat zal eerst wel weer wennen zijn.
    Geniet nog maar zo lang het kan.
    Groet van ons uit Sexbierum.