Siem Reap, Angkor Wat ! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Femke en Hinke - WaarBenJij.nu Siem Reap, Angkor Wat ! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Femke en Hinke - WaarBenJij.nu

Siem Reap, Angkor Wat !

Door: Hinke

Blijf op de hoogte en volg Femke en Hinke

03 Juni 2014 | Cambodja, Khett Siem Reab

Lieve allemaal,

De laatste blog eindigde met het circus waar we nog naar toe zouden gaan. We hadden er geen grote verwachtingen van, maar wat was het cool ! Het was een soort van art school waar kinderen van alles konden doen, zoals kunst, drama, dans. Het was heel erg gaaf om te zien ! Ze vertelden het verhaal van de rode Khmer, de oorlogstijd.

De volgende dag zijn we met de bus naar Siem Reap gegaan. Tijdens de busrit zaten we tussen allemaal overgevende ladyboys, wat nogsteeds bizar is om te zien. Je herkent ze heel goed aan de teveel make-up en de lage stemmen. Ook was de airco niet heeel erg goed, dus het was zweten geblazen ! De wegen in Cambodia zijn niet zoals we in Nederland gewend zijn, dus soms hangen we meer in de lucht van de bumpy rides dan dat we daadwerkelijk op de stoel zitten ;-)

Aangekomen in Siem Reap stond daar de neef van onze tuktukdriver uit Battambang te wachten, met jawel, een A4 papiertje met daarop onze namen ! Phi Lay had even gebeld met zijn neef en zo hadden wij weer een prima chauffeur ;-) Hij heeft ons naar een hotel gebracht met een zwembad, wat echt een must have is, wanneer de gevoelstemperatuur 46graden is !

Wat enorm beroemd en bekend is in Siem Reap, is Angkor Wat. Dit is 's werelds grootste religieus bouwwerk wat wij uiteraard bezocht hebben. Het was erg indrukwekkend, zo veel mooie tempels, we wisten soms niet waar we kijken moesten ! Onze tuktuk driver heeft ons daar rond gereden en wij hebben alle highlight gezien, zoals de Bayon tempel. Deze tempel bestaat uit allemaal buddha hoofden, wel geteld 216 ;-) De keuze uit de foto's wordt een lastige !

Ook heeft de tuktuk driver ons meegenomen naar de countryside, nog geen 15 minuten van ons hotel vandaan. Het is echt bizar om te zien hoe groot de verschillen zijn, vooral tussen arm en rijk. Ook zijn we bij zijn huis geweest (lees; hutje van bamboe op palen) Samen hebben we een biertje met hem gedronken. Zijn vrouw was thuis en zijn jongste zoon ook. Wij kunnen ons moeilijk voorstellen om zo te wonen... Het kindje moest onder de 'douche', dit werd in de 'keuken' gedaan en het water spoelde door de bamboevloer naar beneden.... en dan te bedenken dat wij die avond weer zaten te eten in de pubstreet.... heel indrukwekkend was het !

De traditionele Cambodiaanse dans hebben we ook gezien ! Dit onder het genot van een eetbuffet, een soort van E-10 ;-) Verder hebben we hier lekker omgedobberd in het zwembad, filmpjes gekeken en veeel dutjes gedaan ;-)

Vanavond worden de laatste Cambodiaanse souvenirs gekocht en de laatste Lok Lak gegeten, wat een favoriet is van ons ! Dan is het tijd om Cambodia te verlaten en zullen wij gaan eiland hoppen in het zuiden van Thailand waar wij morgen heen vliegen ! Tijd om bij te bakken ;-)

Cambodia is een land waar we zeker terug gaan komen en zit voor altijd in ons hart !

Liefs van ons ! X F&H

• 03 Juni 2014 - 11:10

Alie Visser:

Hallo Avonturiers,
    Wat weer prachtige verhalen
    Blijf lekker genieten
    groetjes en dan maar weer tot het volgende verhaal

• 03 Juni 2014 - 16:36

Janneke Rijskamp:

Hoi Femke en Hinke,

Angkor Wat is zeker heel indrukwekkend en groot, als je alles goed wil zien en ook nog veel wil fotograferen doe je dat zeker niet in 1 dag, wij hebben daar een paar dagen gelopen, ook in eigen tempo, af en toe rustig zitten en de omgeving goed in je opnemen, het is ook totaal iets anders dan bij ons, jullie zullen wat indrukken op doen en als je weer in Nederland terugbent, denk ik dat je denkraampje ook heel anders is, denk aan hoe de mensen wonen, net als je al schrijft even onder de douche,wij stappen dan weer in ons hotel heerlijk onder de douche en kunnen alles bestellen wat we willen, het is ook totaal anders als je het op de t.v. ziet of dat je er langs loopt en met de neus op de feiten wordt gedrukt. E n nu nog naar Thailand, dat is weer anders, jullie zullen poepie bruin terugkomen en een boek vol verhalen, ben benieuwd, het is al heel leuk om steeds zo het verslag te lezen, we volgen jullie helaas figuurlijk op de voet.

we lezen weer, blijf nog maar even genieten, want helaas pindakaas het begint voor jullie op te schieten ,dan is zo,n hele mooie periode in je leven voorbij, waar je op terug kan kijken. groeten van oan Janneke

• 03 Juni 2014 - 16:39

Elbrecht:

Oe heerlijk dames, nog even ultiem tsjillen!! Gaat goed komen heb ik zo'n vermoeden ;) Geniet ervan en maak ons nog maar even goed jaloers met wat foto's op FB en een blogje hier en daar! Hoogtepuntje van mijn dag altijd ;)

Kussssss!!

• 03 Juni 2014 - 17:47

Djoeke Douma:

lieve dames,
    Het is altijd weer een verrassing wat julie lwer beleefd hebben!
    Wat zien jullie veel en dan al die verschillende culturen!
    Mooi daT JE DE FAMILIE VAN DE TUKTUKMAN WEER GEREGELD HAD.kOM JE NIET HELEMAAL VREEMD AAN!
    Mooi weer is het hiet ook,daar hadden jullie niet voor weg gehoeven!
    Mijn broeder is hier 4 dagen geweest en hij heeft zich best vermaakt.Hemelvaartsdag kwamen Wya en Fopke ons ophalen - we gingen naar de begraafplaats in Bergum en Jaap zei toen hij bij zijn graf stond dat hij wel 80 werd-en zaterdag haalde Gera ons op voorkoffieen lunch,zo kwamen we de dagen wel door. Zondag wilde Jaap niet naar de kerk, hij wilde het voetballen zien en uitslapen!
    Maar weer tot het volgende bericht! Geniet volop,want de dagen gaan nu snel.!
    Hartelijke groeten,
    Oma.

• 03 Juni 2014 - 20:05

Marieke:

SOUNDS GOOHOOOD!!

Geniet en die dingen! (That shouldn't be a problem :D)

LIEFS

• 03 Juni 2014 - 21:04

Ina:

Hoi Femke en Hinke
    Heb net jullie reisverslagen gelezen ,ik liep een beetje
    achter, want wij waren even op vakantie naar Madeira
    een leuk eiland .
    Jullie hebben ondertussen fantastische dingen gedaan,
    veel moois gezien en ook minder mooie dingen,maar
    wat toch allemaal heeft plaatsgevonden.
    Blijf nog genieten maar dat lukt wel.
    Take care .
    Lieve groeten van Gijs en Ina.

• 05 Juni 2014 - 21:24

Margriet Roorda:

Hallo dames,

Wat een reis en wat een avonturen!
    Fijn dat jullie het goed maken.
    Ga maar lekker verder met genieten en beleven
    en op z'n tijd lekker luieren!

Dit is de tijd van jullie leven!

groeten en tot de volgende blog

Margriet and family