Canyoning, the easy riders and Saigon ! - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Femke en Hinke - WaarBenJij.nu Canyoning, the easy riders and Saigon ! - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Femke en Hinke - WaarBenJij.nu

Canyoning, the easy riders and Saigon !

Door: Hinke

Blijf op de hoogte en volg Femke en Hinke

18 Mei 2014 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Lieve allemaal !

Weereven een updatevan ons vanuit Saigon ! Vorige week zaterdsg hebben we de canyoning gedaan, wat was het vet !!! Abseilen van watrrvalrotsen van 15,18 en 25meter, slides in the river en springen van rotsen het water jn !hier en daar een bump tegen een rots dus weer wat blauwe plekken rijker ;-) maar het was het meer dan waard !

Daarna zijn we direct doorgegaan metdebus naar Mui Ne, wat bekent staat om de mooie zandduinen die we ook uiteraard bekeken hebben ;-)

Maandag hebben 'onze' easy riders ons weer opgehaald vanuit MuiNe en zijn we verder naar het zuiden gereden. Het was een prachtige tocht, we hebben zoveels moois weer gezien ! Prachtige natuur, dwars door de bergen, uitzichten die eindeloos zijn, wauw ! We hebben een groene thee plantage gezien, ananasplanten en passionfruit bomrn. Zulk vers fruit hebben we nog nooit gehad, het werd gewoon even geplukt voor ons en lekker dat het was !! Ook hebben we een local schooltje bezocht, wat erg bijzonder was. De kinderen oefenden de tafel van 4, heel gaaf om te zien en ook hoe blij ze zijn !

De wegen hier zijn niet altijd even optimaal dus hier en daar veel bumpyrides gehad haha maar geen ongelukdingen dit x gelukkig ! Aan het eind van de dag waren we 3 tinten donkerder door al het stof ! Dan waardeer je een douche enorm ;-)

Ook hebben we de Cu Chi tunnels bezocht. Deze tunnels hebben de Vietnamzen gemaakt tijdens de Vietnamoorlog om zich in te verschuildn tijdens de Amerikaanse bombardementen. We zijn zelf ook in een tunnel geweest wat erg indrukwekkend was ! Zo klein en smal, bijna niet voor te stellen hoe ze dat gehad hebben !

Woensdag op donderdag hebben we in een homestay geslapen in de Mekong Delta, het zuidelijkste gebied in Vietnam. Donderdsg hebben we hier een boottocht gedaan, erg mooi was het ! Na de lunch kwam de eindbestemming in zicht, Saigon ! We hebben nog een Bia Saigon, localbier, met de mannen gedronken en Daarna afscheic genomen. Het waren 8 fantastische dagen en door deze tocht hebben we het échte Vietnam gezidn ! In totaal hebben we binna 1300km gereden ! Een echte aanrader voor yls je hier bent. De heerlijkste Dingen hebben we gegeten, we zijn op plaatsen geweest waar je anders als tourist niet snel komt dus zeeer de moeite waard ;-)

In Saigon hebben we een missie: shoppen ! Straks nog de laatste dingen scoren en dan versturen we morgen een pakketjr naar Nederland ! In Saigon, hebben we een museum bezocht wat in het teken staat van de Amerikaanse rol tijdens de Vietnamoorlog. Erg indrukwekkend en de schade die is aangericht is onbeschrijfelijk.... niet alleen in het landschap maar ook bij de bevolking. Door de chemical wapons en het ontbladeringsmiddel, Agent Orange, zijn er zoveel verminkingdn, afschuwelijke foto's hier en daar... maar wel belangrijk dat we dat ook hier zien ! Verder chillen we hier lekker, hebben we een film in the cinema gezien en gisteravond gezeklig drankjes gedronken !

Morgen komt er nieuw land in zicht ! ;-) Cambodia it is ! Na bijna 6 weken in Vietnam, is het tijd voor ons vierde land ! We zijn echt van Vietnam gaan houden ! Het landschap is zo divers, de mensen zijn erg vriendelijk en het reizen gaat zo makkelijk ! Ooit komen we hier weer terug ;-)

We gaan met de bus de grens over en Tanja reist met ons mee en de eerste stop zal de hoofdstad zijn, Phnom Penh ! Wordt vervolgd dus ;-)

Liefs van ons !
X

• 18 Mei 2014 - 19:50

Wya Bijma:

Lieve Femke en Hinke,
    Spectaculair, avontuurlijk, indrukwekkend, lol, genieten, spannend, zongebruind en zo kan ik nog wel even doorgaan;-). Echt geweldig wat jullie allemaal beleven en het einde is nog lang niet in zicht! Mooie foto's weer bij de verhalen. Wij genieten van afstand met jullie mee.Goede reis naar het volgende land voor weer nieuwe avonturen. Dikke tuut van mem Wya ;-)

• 18 Mei 2014 - 22:06

Alie:

Wat weer geweldige avonturen
    Blijf lekker genieten en ik kijk uit naar het volgende verhaal en foto's
    Groetjes
    Alie

• 18 Mei 2014 - 22:38

Janneke Tepper:

Hoi Femke en Hinke,

Nu jullie hebben een gedeelte van Vietnam op een heel leuke manier gezien en je komt op plekken waar de toeristen niet zo snel komen.Wij zijn ook door de Cu Chi tunnels gelopen, gedeeltelijk gekropen en het is inderdaad heel indrukwekkend, er heeft zich wat afgespeeld in de oorlog en er zijn heel veel mensen zeer ernstig verminkt, het deed mij heel veel om mensen al kruipend te zien schuivelen met de armen gesteund op een plankje, hoe kunnen de mensen zoiets doen, trouwens het blijft nog steeds doorgaan in de wereld, de mensen leren niet. Je zal ook genieten in Cambodja en je gaat zeker nog naar Angkor What, een heel groot complex. mooi om te zien. Blijf maar lekker genieten, maar dat lukt wel heerlijk om zo die verslagen zo te lezen, we kijken uit naar het volgend verslag...

liefs van ons janneke

• 21 Mei 2014 - 10:28

Tinus En Tineke:

Hoi Hinke en Femke,
    Daar zijn die twee uit Sexbierum weer. Prachtig,prachtig! Wat beleven jullie wat op allerhande manieren.
    Als je dit allemaal weer leest en de foto's beziet worden de dagen goed meegenomen. En wat zien jullie veel. Indrukwekkend om te lezen. Hinke en Femke geniet van al het mooi's het is jullie gegunt.
    Dikke reisknuffel voor jullie allebei.
    gr. Tineke en Tinus