Het Backpackersleven ! - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Femke en Hinke - WaarBenJij.nu Het Backpackersleven ! - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Femke en Hinke - WaarBenJij.nu

Het Backpackersleven !

Door: Hinke

Blijf op de hoogte en volg Femke en Hinke

27 April 2014 | Vietnam, Hoi An

Lieve allemaal,

allereerst willen wij jullie even bedanken voor alle lieve reacties die wij steeds krijgen op zowel deze blog als op facebook, whatssapp, mail etc ;-) Heel leuk vinden wij dit en ook waarderen wij dit zeer ! Het is altijd weer leuk om te lezen, hoe jullie thuis meegenieten van onze stories, dus blijven doen als jullie het nogsteeds leuk vinden hihi ;-)

Ons verblijf in Hue was voor onze kamer en vooral badkamer (lees; toilet)... Helaas waren onze darmpjes weer even het padje kwijt en waren we beide aan de diarree. Er was nog wel een festival in Hue, waar het precies om ging is ons nogsteeds niet duidelijk haha maar er waren honderden mensen en een brug was prachtig verlicht met bakjes met vuur, heel mooi om te zien ! We zijn nog op een strand geweest en voor de rest hebben we rustig aan gedaan en films gekeken op onze kamer.

Woensdag zijn we naar Hoi An gegaan met de bus, weer een stukje zuidelijker. Hier hebben we een heerlijk hotel opgespeurd door de tip Freerk en Bernou, thanks hiervoor !! Iets duurder dan we gewend zijn, maar dan heb je wel een goddelijk bed, inclusief ontbijt en gratis fietsen dus dikke prima ;-) En een goede badkamer is ook heel fijn, zonder dat er mallesanders en andere beesten langs je voeten rennen ;-) We zitten hier heerlijk dichtbij het strand en hebben dan ook drie dagen gechilld op het strand, boekjes gelezen en lekker gebakken in de zon (lees; een beetje verbrand hier en daar) hihi ! Het waren echt even bijkomdagen wat we nodig hadden. Hoi An is een heel lief, schattig stadje met mooie straatje en overal hangen lampionnetjes, echt heel lief ! 's Avonds hebben wij hier uiteraard van genoten !

We zijn nu bijna twee maanden onderweg en het backpackersleven bevalt ons zeer goed ! Het voelt helemaal niet als 2 maanden en we zitten nu een beetje te kijken hoe we het verder gaan invullen. We plannen vrijwel niets, wat een heerlijk gevoel is ! De afgelopen dagen, van die stranddagen, zullen nog veel vaker komen, wat wij zeker niet erg vinden ;-)

Ook vinden we Vietnam een heerlijk land, aardige bevolking en ideaal om door te reizen. We weten al heel goed hoe we het beste kunnen afdingen, op zowel souveniers, sightseeingtours en ook op kamers lukt het soms ! We worden er steeds beter in ;-) Hier en daar doen we heuze toneelstukjes wanneer de Engelse taal bij de locals ontbreekt haha ! Zo ging ik naar de pharmacie om wat betere diarreeremmers te halen en tja, hoe leg je dat dan uit als mevrouw geen Engels spreekt. Je gebruikt je handen en voeten, wat geluiden en dan ben je er ;-)

Aan ons Engels ontbreekt het echter niet ! Als een stel uit Engeland denkt dat je uit Amerika komt, zit het wel goed denk ik ;-) Dat vonden de Amerikanen ook die we ontmoet hebben in Halong Bay, ze raakten niet uitgepraat over hoe goed ons Engels wel niet is ! Dus we redden ons heel goed hier !

We hebben nu weer alles ingepakt en we worden over 2uurtjes opgehaald om met de nachtbus verder te gaan naar Nha Trang, wederom een kustplaatsje. Waar we gaan slapen, dat zoeken we nog even op in de bus, de reis is toch 12uren dus we hebben alle tijd ;-)

Liefs F & H !

Ps, ik probeer weer eens wat foto's up te loaden, hopelijk werkt het dit keer wel !

• 27 April 2014 - 11:22

Hennie Van Dijk:

Hoi Hinke en Femke.
    Zat net achter de laptop jullie laatste verslag nog eens te lezen en kreeg net een berichtje van jullie binnen hoe is het mogelijk.
    Jullie genieten nog volop zo te lezen.
    Zag het voor me hoe jullie daar stonden om duidelijk te maken het hoe en wat met de problemen van jullie darmen, nou wat geluiden betreft Hinke komt het mooi uit dat je een Bijma bent.ha,ha.
    Dat kon jij makkelijk even voor doen,ha,ha.
    Maar hoop dat jullie darmen wat gekalmeerd zijn inmiddels.
    Waar blijft de tijd hé, al weer 2 maanden van huis.
    Nou lekker genieten, foto's vinden we ook altijd leuk hoor.
    Tot een volgende keer maar weer.
    Groet uit een geen zonnig Sexbierum.

• 27 April 2014 - 14:11

Janneke:

hallo Femke en Hinke,
    wordt gewoon jaloers als je leest dat je heerlijk in de zon op het strand ligt, wat een leven (eens houdt het op, en dan zul je het zeker missen )Hier is het heel vervelend weer, grijze lucht en de hele dag al regen, we waren op de verjaardag naar Dirk geweest, toen was het mooi weer, we zaten de hele middag heerlijk in de zon, hier is het zo wisselend.Vond het heel lief dat je ons een kaart stuurde, jullie hebben het wel druk, let wel een beetje op wat je eet, want je hebt zo maar last van je darmen, zou er wel eens bij willen zijn, en dan onzichtbaar hoe je uitlegt als je wat wil hebben voor je darmen, maar Mn met gebaren taal en zeker met geluiden kom je een heel eind.
    misschien kunnen jullie nog naar Cambodja, ook mooi en zeker Anghor What, echt de moeite waard.
    Ik lees wel weer wat jullie allemaal gedaan hebben, leuk
    groeten van ons joop en janneke

• 27 April 2014 - 21:03

Djoeke Douma:

reislustige globetrotters!
    Ik was graag in de pharmacie geweest toen Hinke wat voor de diarree wilde kopen!En dan aldatmooie weer.Gisteren.Koningsdag was hier prachtig. Gera en Esther zaten op de vrijmarkt en hebben goed verkocht. Ik ben er heen gegaan met oranje tompoezen. Esther was vandaag weer de hele dag bij de chinees en Mirjam is met Mart onderweg met zijn ouders naar Toscane voor een week! Ilse enMarrit zijn in Uden.Ilse moet volgende week weer werken en Marrit heeft 14 dagen meivakantie. Vandaag is het druilerig weer en daar heb ik geen last van.Werk genoeg.Jullie vinden Vietnam dus mooi.Dat dacht ik al. Er zijn over dat land ook mooie programma.s op tv.Ikheb nu 2 ansichtkaarten gekregen, 1uit Thailand en 1 uit Laos. Ikzalproberen jullie foto.s op mijn computer te krijgen! Wat krijgen jullie een commentaar van velen die jullie volgen!
    Oant de volgendekeer!
    Liefs,
    Oma.

• 28 April 2014 - 22:12

Marieke:

Halloooow,

De enige vraag waar ik nu natuurlijk mee blijf zitten;
    HOE ZIET DIE GEBARENTAAL-Diaree-omschrijving ERUIT?

Jammer dat er geen filmpje bijzit. Ik zal mn levendige fantasie inzetten tot je t in juli kan voordoen hier :)

Tja en dat Engels verbaast me dan weer niet :D zit al duizend Engels door je normale taalgebruik hier heen Fem, haha.

Leaverds: geniet en die dingen!

Liefs!

• 28 April 2014 - 22:14

Tineke En Tinus Bijma:

Hoi Femke en Hinke,
    Heerlijk om jullie verhaal weer te lezen.
    Het "darmprobleempje" wat bij jullie voorkomt, maken meer personen mee.
    Alexander heeft dit in december en januari meegemaakt in India en Servie.
    Het is niet leuk maar zo heb je wel een verplichte rustdag/en.
    Ondanks dat genieten jullie gelukkig volop.
    Mooie foto's . De hotelkamers op de foto zien er goed uit.
    Maar wat gaat de tijd toch snel.
    Hinke en Femke maar weer veel reisplezier deze week.
    Het ga jullie goed.
    groeten en een dikke reisknuffel van Tinus en Tineke.
    Tot de volgende keer!!!!

• 29 April 2014 - 21:32

Eveline:

Hooooi Dames,

Ik lees dat het leven het goed met jullie voor heeft! Wat heerlijk, fantastisch, geweldig en wat al niet nog meer! Heeeeeeeeeel veel plezier! En ehm vooooral doorgaan! Liefs xx Eveline

• 29 April 2014 - 23:08

Ans En Dirk:

Hoi Femke en Hinke.

Gezellig om weer het reisverslag te lezen.
    Hoop dat de darmklachten weer wat over zijn.
    Maar zo kom je ook even tot rust.
    En jullie genieten nog elke dag.
    Mooie foto,s leuk om te zien, en een mooie hotelkamer zag er goed uit.
    lekker genieten en tot het volgende verslag.

knuffel en een dikke tuut
    Dirk en Ans

• 30 April 2014 - 00:09

Ina:

Hallo Femke en Hinke
    Weer een leuk reisverslag, beniewd waar julliie
    nu naar toe gaan.
    Nu dus even relaxen.
    Cola drinken schijnt te helpen tegen darmklachten,
    of elke avond een shotje whiskey,zegt Gijs,
    In ieder geval ,nog veel plezier.
    Liefs Gijs en Ina.

• 08 Mei 2014 - 09:56

Sjoerdtje En Foeke:

Het ziet er allemaal goed uit, daar aan de andere kant.
    Wij zitten samen op dezelfde wereldbol, maar zien heel verschillende dingen.
    Geniet er nog maar van zolang jullie daar nog omzwerven...

Groeten van Sjoerdtje en Foeke