Eilandhoppen, chillen en relaxen ! - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Femke en Hinke - WaarBenJij.nu Eilandhoppen, chillen en relaxen ! - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Femke en Hinke - WaarBenJij.nu

Eilandhoppen, chillen en relaxen !

Door: Hinke

Blijf op de hoogte en volg Femke en Hinke

29 Juni 2014 | Thailand, Koh Tao

Lieve allemaal,

het is alweer even geleden dat wij iets van ons hebben laten horen maar dit komt omdat het ultiem genieten is hier, in deze paradijselijke oorden ;-)

Op Koh Phangan hebben we nog heerlijk gechilld in de bungalow en daarna zijn we naar het volgende eiland gegaan, namelijk Koh Samui. Het regende die ochtend enorm hard, dus de raincovers van de backpacks zijn in ieder geval goed gebruikt ;-) Deze tijd van het jaar is het begin van het regenseizoen dus af en toe valt er een buitje in de ochtend of in de afternoon, tja niets aan te doen helaas ! Aangekomen op Koh Samui regende het nogsteeds en op de boot er naar toe hadden we al een taxi geregeld en zijn we naar ons volgende huisje gebracht. Omdat alles aan het strand zit, plakken ze allemaal achter de naam van het hotel ' resort', maar soms is het echt crappy en de service ver te zoeken ! Zo ook bij deze en zijn we snel weer verhuisd. De 2e kamer op Koh Samui zat letterlijk 1 minuut lopen naar het strand, heerlijk dus ! Chillen, relaxen, zonnebaden is wat we gedaan hebben. Ook hebben we nog een sightseeing tour gedaan over het eiland wat erg leuk was ! Koh Samui is een erg groot eiland en erg massaal, maar zeer de moeite waard !

Het laatste eiland wat op de planning stond is Koh Tao. In vergelijking een klein eiland, maar heel erg relaxed, hele lieve mensen en hier in de winkeltjes zijn ze ook niet zo van: ' Hello, buy something??' Dat is vaak het eerste wat ze zeggen, al ben je de winkel nog niet eens in! Soms om gek van te worden ;-) Hier begroeten ze je gewoon en kan je rustig rond kijken wat erg fijn is ;-) Ook hier is het chillen geblazen, zwemmen in de zee of het zwembad, bruinbakken en een hele vette snorkeltour ! En zelfs een klein mini haaitje kwam even gedag zeggen ! ;-) Het water was zooo helder, echt prachtig. Die onderwaterwereld is echt amazing en op zo'n moment baal ik dr echt wel van dat we geen waterproofcamera hebben of een GoPro !! Maargoed, weer iets nieuws voor op het wensenlijstje ;-) Wederom ook hele leuke mensen ontmoet tijdens de snorkeltocht, heel leuk ! Ook eindelijk een hele mooie zonsondergang kunnen zien, 2 avonden op een rij al ! Soms is het erg bewolkt na 17.00 en ja, dan is het er niets te zien maar gelukkig, we hebben de foto's nog ;-)

Vandaag de laatste dag hier op Koh Tao, de laatste duiken in de zee en nog even snorkelen en uiteraard vanavond voetbal kijken met nog vele andere Nederlanders ;-) Je merkt nu wel dat lowseason een beetje over is en dat er meer mensen hier zijn voor ' just a holiday'. De Nederlanders herken je ook heel snel, hihi erg funny is dat !

Morgen staat er weer een reisdagje op de planning, namelijk eerst op de boot en dan in de bus, in totaal 12 uren ! Dan op naar Bangkok, de laatste daagjes daar spenderen en uiteraard shoppen ! Dan zitten de vier fantatische maanden er alweer op ... ! Maar eerst nog even genieten van het eiland hier ;-)

Tot in Nederland !

Liefs
F&H X

• 29 Juni 2014 - 07:42

Alie En Douwe Visser:

Jullie zijn geweldige boffers met je prachtige reizen en belevenissen. Al weer zin om in Nederland te zijn om weer geld te verdienen voor de volgende reis?

Groeten Alie en Douwe

• 29 Juni 2014 - 18:50

Tinus En Tineke:

Hoi Hinke en Femke,

Uit jullie prachtige verhalen kunnen we opmaken dat jullie het geweldig nar de zin hebben gehad.
    Belvenissen die je niet gauw weer zult vergeten, misschien wel nooit.
    Fijn dat zoiets kan! Dit nemen ze je niet weer af.
    En wij, wij mochten meegenieten en hoefden er niks voor te doen, nou ja lezen.
    Maar we deden het met heel veel plezier. Bedankt voor jullie schitterende verhalen.
    Verder wensen wij jullie nog fijne dagen in Bangkok en natuurlijk een hele goeie reis terug naar Nederland, naar het hoge noorden in Friesland.

Voor de laatste keer een Sexbierumer reiskuffel voor allebei van Tinus en Tineke die twa weet je wel uit SEX BIE(R) RUM. Doei!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• 29 Juni 2014 - 20:51

Wya Bijma:

En alweer een mooi verslag en prachtige foto's. Goede reis morgen en geniet de laatste dagen daar.
    Tot vrijdag!
    Dikke tuut van mem Wya

• 29 Juni 2014 - 23:20

Djoeke Douma:

lieve meiden,
    Wat maken julie er een feest van! Wat zal dat wennen zijn hier, maar ja, de bodem van de schatkist zal ook wel te zien zijn! Dus eerst maar weer werken!
    ik zie uit naar jullie thuiskomst!Vier maanden is een hele tijd!
    Geniet van deze laatste dagen op het strand en in Bangkok!
    Heb een goede trip naar huis!
    Oant sjen!
    Oma

• 03 Juli 2014 - 12:10

Wytsie:

En zo is de laatste volle dag van de reis aangebroken! En morgen schiphol jaaa woehoe! Tot dan een hele dikke tuut xxx

• 03 Juli 2014 - 13:39

Gera:

Hi there,

Jullie maken 'enjoy life' wel waar!
    Alvast een hele goede terugreis gewenst en tot binnenkort om de verhalen 'live' te horen.

Liefs,
    Gera