Sapa, Halong Bay & Monkey Island ! - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Femke en Hinke - WaarBenJij.nu Sapa, Halong Bay & Monkey Island ! - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Femke en Hinke - WaarBenJij.nu

Sapa, Halong Bay & Monkey Island !

Door: Hinke

Blijf op de hoogte en volg Femke en Hinke

20 April 2014 | Vietnam, Hué

Lieve allemaal,

vorige week zaterdagavond zijn we in de nachtbus gestapt om naar Sapa te gaan, een dorp wat dicht tegen de Chinese grens aan ligt. De nachtbus was prima te doen en we hebben zelfs nog geslapen ook ! We kwamen zondagochtend om 7uur aan en direct allemaal vrouwtjes om je heen om dingen aan je te verkopen en jou naar hun guesthouse te krijgen. We wisten al een goed guesthouse en daar zijn we ook naar toe gegaan, samen met Adam, een Australische jongen, Romano, een Fransman en Unie, een koreaans meisje. Eerst maar een lekker gedoucht en ontbeten. Later die middag zijn we naar een dorpje vlakbij gelopen, Cat Cat. Sapa staat bekend om zijn mooie rijstvelden, uitzichten en hikings en die hebben we gedaan !

Maandagochtend zijn we gestart met een tweedaagse hiking. De eerste dag hebben we zo'n 15 km gelopen met ons groepje van 6 en wehadden een hele lieve gids, een 18 jarig meisje, genaamd Sa. Er liepen ook nog andere vrouwtjes en kinderen mee om ons af en toe te helpen over de rosten en als we over water moesten ;-) Tijdens de lunch hebben wij uiteraard iets gekocht van hun eigen handgemaakte collectie. Aangekomen bij onze homestay, die erg luxe was in vergelijking met die van ons in Chiang mai, want hier hadden we zelfs een douche en licht etc, hebben wij even een verfrissende douche genomen en heerlijk gegeten. Na het eten kwam de ricewine op tafel, die ze ook wel 'happy water' noemen.... ;-) De shotjes vloeiden weer rijkelijk en de lokale meneer wist ook van geen ophouden ! Het was een erg gezellig avondje hihi!

De volgende dag hebben we nog zo'n 6 km gelopen en na de lunch werden we weer opgehaald en terug gebracht naar Sapa. Het was een erg mooie hiking tocht. Wederom erg warm maar de uitzichten maakten alles meer dan waar ! Diezelfde avond zijn we weer met de nachtbus richting Hanoi gegaan. Ze rijden hier in de nacht als idioten, maar gelukkig hebben we daar niet veel van gemerkt want we sliepen vrij goed ! Het scheelt en een overnachtingsplek en je reist in de nacht, dus voor ons een win win situatie tot nu toe ;-)

Woensdagochtend kwamen we om 6uur aan in Hanoi en zijn we terug gegaan naar hetzelfde guesthouse. Ook zijn we nog naar het mausoleum van Ho Chi Minh geweest. Na zijn dood is hij gebalsemd en hier ligt hij opgebaard in een kist. Het was apart, bijzonder en vreemd tegelijk om te zien.. Er stonden overal mannen met geweren en het was goed beveiligd. Uiteraard waren foto's verboden. Na een goed ontbijt waren we weer terug en die dag hebben we niet zoveel uitgespookt, is ook wel eens lekker ;-)

Donderdagochtend zijn we met de bus naar Halongcity gegaan en vanuit daar hebben we een tour geboekt naar Halong Bay en Catba/ Monkey Island. Het was een 3daagse tour. De eerste dag hebben we door het prachtige Halong Bay gevaren om een boot waar we die nacht ook op geslapen hebben, met nog een groep ontzettend leuke Amerikanen ! 's Middags hebben we ook nog gekayakt wat erg mooi was ! Helaas was het een beetje bewolkt, maar dat maakte het niet minder mooi! Na het eten ging de karaoke aan op de boot en jullie snappen wel, dat was uiteraard een succes ;-) De volgende ochtend na het ontbijt meerden we aan in de haven van Catba, een eiland midden in Halong Bay. Hier hebben we nog een klein tochtje gemaakt in het national Park. Daarna werden fem en ik met een aparte boot naar Monkey Island gebracht, want de 2e nacht hadden wij een bungalow geboekt ! We wisten niet wat we konden verwachten, maar wat was het vet !!!!

Een heerlijke bungalow voor ons, een prachtig strand (bijna prive), een heerlijk bbq diner buffet aan het strand, een heerlijk ontbijt buffet en uiteraard hebben we heerlijk gechilld ! Dat was afgelopen vrijdag, dus letterlijk een goede vrijdag voor ons ;-) Wij verheugen ons nu al op alle andere bungalows die komen gaan !

Gister hadden we een reisdag. Van het eiland naar het vaste land terug, terug naar Hanoi en vanuit Hanoi hebben wij een slaapbus gepakt naar Hue, waar we nu zitten. Een stuk zuidelijker alweer en een stuk warmer ook ! Vanmiddag hebben wij op een heerlijk strand gelegen en morgen gaan we hier een sightseeingtour door de stad doen, we zijn benieuwd !

Tot zover !
Liefs F&H X

• 20 April 2014 - 19:50

Wya Bijma:

Lieve globetrotters,
    Wat weer een mooie avonturen en wat een leuke contacten hebben jullie al opgedaan. Vandaag 6 weken onderweg en al een rugzak vol bijzondere ervaringen! Die karaoke hadden we natuurlijk wel willen horen ;-).
    Blijf genieten, mem Wya xxx

• 20 April 2014 - 20:09

Dicky Willemsma.:

Hallo wat een mooie reisverhalen we vinden het leuk om te lezen. We wensen jullie nog veel mooie dingen toe groetjes Hinke ook voor je vriendin.

• 20 April 2014 - 21:21

Alie Visser:

Het is een plezier om te lezen dat jullie zoveel mooie nieuwe dingen zien en leuke ervaringen hebben
    Blijf genieten en tot jullie volgend verhaal. Alie xxx

• 20 April 2014 - 21:28

F.Bijma:

Hallo dames.
    Wat een prachtige verhalen,en mooie ontmoetingen.
    Geloven jullie het nu dat je het beleeft, nee het zijn echt geen dromen.
    Wat een geweldige verhalen, en foto,s wonderschoon zijn ze.
    Zo beleven we ze ook een beetje mee.
    Ga zo door met genieten,groetjes van Heit Fopke.

• 20 April 2014 - 22:17

Gera:

Ha ladies,

Dank voor jullie mooie reisverslagen, wat een belevenissen!
    Vandaag, Paaszondag, was het hier prachtig weer, terrasjesweer en we hebben dan ook heerlijk buiten gezeten.
    De temperaturen hier zijn natuurlijk niets als je dat vergelijkt met die van jullie.
    Veel plezier op jullie verdere reis en dank dat jullie ons via de verslagen mee laten genieten!
    Liefs,
    Gera

• 20 April 2014 - 22:19

Djoeke Douma:

Lieve stoere meiden!
    Dit is wel even anders dan kamperen in Appelscha. Verschllende namen in Vietnam herinner ik me van de oorlogen. En dan de natuur! Samen kun je ervan GENIETEN! En de tijd vliegt! Ik zie nu al naar het volgende verslag uit! De plaatsen heb ik op de kaart gevonden!Oant in aore kear! Oma.

• 21 April 2014 - 19:43

Janneke:

Hoi wereldreizigers,

wat weer een fantastisch verslag en wat zien jullie enorm veel en dan zo gezellig met elkaar en jullie ont
    moeten zoveel leuke mensen onderweg, die er ook nog heerlijk van genieten, nu je dit op deze manier kan doen. Ik volg jullie op de voet, ook omdat ik al wel wat jaren geleden op dezelfde plekken ben geweest, maar jullie zo samen helemaal te gek!!!!!!!
    Femke ik wil je op deze manier even feliciteren, het is te ver om langs te komen, maar dat zullen wel meer mensen denken, we drinken er gewoon eentje op , maak er een gezellige dag van en we lezen weer,

groeten van ons Joop en Janneke

• 21 April 2014 - 20:58

Marieke:

Woooow! Duizend dingen doen jullie! Zoo gaaf!
    Ik zou zeggen jullie verbranden heel wat calorietjes met al dat gesjouw, maar die shotjes compenseren dat mooi :) haha.

Klinkt weer te gek allemaal en als k t zo lees hebben jullie je t backpack leven heulemaal aangewend. Nachtbussen en contacten v all over the world... En net toen ik me zorgen begon te maken over t feit dat jullie heel blij zijn door de aanwezigheid van een douche (zorgen als in: oei ze raken wel heel erg gewend aan t reisleven), kwam t stuk over strand en bungalow.
    Gelukkig, jullie houden ook nog van t luxe leven

• 23 April 2014 - 16:23

Tineke En Tinus:

Hoi Hinke en Femke,

Wij zijn het paasweekend ook even weggeweest, was heerlijk even.
    Maar het kan niet tippen aan wat jullie allemaal meemaken.
    Wij zijn gauw uitvertelt. Wat hebben we gedaan, fietsen, lezen,skip-bo, borrelen en lekker eten.
    Het is prachtig om jullie verhaal weer te lezen. Je maakt erop uit dat jullie volop genieten.
    Ga zo door. Dit wat je nu meemaakt kunnen ze je niet weer afnemen.
    Hinke en Femke, genieten!!!!!!!!!!!!!
    Dikke reisknuffel van Tent

• 25 April 2014 - 11:53

Ina:

Hoi Femke en Hinke
    Weer genoten van jullie reisverslag.
    Al die leuke trips die jullie maken en zoveel jongelui uit
    verschillende landen die jullie ontmoeten, cool hoor.
    Bedankt voor de kaart.
    Liefs van Gijs en Ina.

• 29 April 2014 - 22:45

Ans En Dirk:

Hoi Femke en Hinke.
    Wat weer een mooi reisverslag.
    Het is leuk om te lezen.en wat jullie allemaal beleven en zien.
    Jullie genieten volop
    Houden zo.

Knuffel en een dikke tuut Dirk en Ans.

• 09 Mei 2014 - 15:49

Hanneke:

Hallo Femke en Hinke,

Mijn vriend en ik zijn momenteel al een half jaar in China aan het werk.
    In juli staat Vietnam bij ons op de planning. Hier willen we in totaal ongeveer 4 weken blijven.
    Jullie verhalen heb ik met veel enthousiasme gelezen. Ik gok dat we zeker een aantal plekken gaan bezoeken die jullie ook bezocht hebben. Als jullie nu terugkijken, wat waren dan echt de leukste dingen die jullie gezien en gedaan hebben? Ook ben ik stiekem wel benieuwd naar jullie dagbudget.
    Wij weten namelijk nog niet zo goed wat we moeten verwachten.

Veel reis plezier nog en ik hoop op een berichtje :)