Vang Vieng, Vientiane & Hanoi ! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Femke en Hinke - WaarBenJij.nu Vang Vieng, Vientiane & Hanoi ! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Femke en Hinke - WaarBenJij.nu

Vang Vieng, Vientiane & Hanoi !

Door: Hinke

Blijf op de hoogte en volg Femke en Hinke

12 April 2014 | Vietnam, Hanoi

Lieve allemaal,

nieuwe stad, nieuw land ! We zijn veilig en wel aangekomen in Hanoi, de hoofdstad van Vietnam maar eerst nog even de laatste avonturen vanuit Laos.

In Vang Vieng is Femke helaas ziek geworden, dus hebben we ons ingecheckt in een hotel met een fijne badkamer, heerlijke bedden en een ontzettend mooi uitzicht ! Ik heb nog het een en ander gezien in Vang Vieng, zoals the Blue Lagoon, een heel koud riviertje waar je even lekker kon afkoelen. Zaterdag 5 april hebben we samen getubed. Je gaat dan in een band van de rivier af in combi met gratis shotjes en veel drank ;-) Althans, je kan veel drinken maar je kan het ook niet nemen haha ! We hebben een aantal shotjes genomen en we zijn langzaam de rivier afgegaan. Het was erg mooi met de bergen om ons heen, het zonnetje, het was genieten !

Zondag zijn we met de bus naar de hoofdstad van Laos gegaan, Vientiane. Het eerste guesthouse was geen fijne kamer, het leek net een schoenendoos waar we ingepropt zijn en het had geen raam dus de volgende dag zijn we mooi verhuisd naar een hele fijne kamer ! We hebben de stad bekeken, tempels en andere bezienswaardigheden. Het was wederom enormmm warm, zo'n 42 graden. Je denkt dat je er aan went, maar soms is het toch echt te warm. Helemaal als je tempels gaat bekijken en het zweet druipt je van je rug af ;-) We hebben gelukkig de keus om een kamer te nemen met airco hihi

Ook hebben we in Vientiane het Buddha park bezocht. Het lag zo'n 45 min. van het centrum af en de laatste 15 min reden we over een, hoe zal ik het zeggen, niet afgemaakte weg ;-) De wegen in Laos zijn helemaal niet goed, erg slecht eerlijk gezegd ;-) Het buddha park was mooi om te zien en indrukwekkend.

Woensdag was onze laatste dag in Laos. We vonden de Laonezen minder hartelijk en gastvrij dan de Thaise mensen en het is in vergelijking vrij duur. Het zuiden van Laos scheen niet de moeite waard te zijn dus hebben wij besloten om te vliegen naar Hanoi. De vlucht was woensdagavond en duurde een uurtje ! We zaten amper of we waren er al ;-) We hadden geen guesthouse geboekt en we kwamen vrij laat aan, rond 23.00 in de stad zelf maar op het vliegveld hadden we een aantal jongens ontmoet en we hebben een taxi gedeeld en zijn naar het guesthouse gegaan die zij geboekt hadden. Erg lieve mensen hier in het guesthouse en een prima kamer !

Donderdagochtend werden we dus wakker in Hanoi. Omdat we in de avond aankwamen, wisten we eigenlijk nog helemaal niet waar we beland waren. We gingen opzoek naar een ontbijt plek en moesten echt even wennen aan de drukte want het is druk hier !! Hectisch Hanoi ;-) Overal scooters, miljoeenen ! Auto's, taxi's en cyclo's, een fietstuktuk, overal waar je kijkt en loopt, lopen andere mensen. Zoveel indrukken ! Dit hebben we nog niet meegemaakt ! We zijn gaan rondlopen in de stad, om het meer heen en 's middags hebben we een waterpoppentheater voorstelling meegemaakt. Een traditioneel spel over de land, een soort van poppenkast met poppen die dansen over en in het water onder begeleiding van live muziek, heel funny om mee te maken !

Wat erg beroemd hier is, is ' Bia Hoi', een biertje rechtstreeks uit het vat voor maar 0,17 eurocent ! 5000 vietnamese Dong, wat echt niets is ! Die hebben wij uiteraard geproefd samen met de guys die ook in dit guesthouse zitten. Later zijn we nog in een bar beland die heel snel dichtging. Er scheen nog ergens een discotheek te zijn, ergens in een ' underground place' , net buiten het centrum. Hier hebben wij nog keihard staan dansen, zoals alleen wij dat kunnen ;-) Dolle boel maar uiteraard veilig thuis gekomen !

Gister hebben wij een licht katertje uitgeslapen en daarna een goed ontbijt genomen ! We hebben de tempel van de literatuur bezocht, de eerste universiteit van Hanoi. Was mooi om te zien en vooral het contrast met de tempels in Thailand en Laos is mooi te zien, want het is qua stijl totaal verschillend. Minder goud, glimmend en opgepoetst, het is hier meer sober. Ook hebben we weer een enorme night bazar bezocht, waar ze je bijna het terras opduwen ! Ze willen maar al te graag dat je bij hun tentje komt eten ;-)

Vandaag nog wat omgedwaald in de stad, nog een mooie kathedraal gezien en nu is het wachten op de nachtbus die ons naar Sapa zal brengen ! We horen veel 'goede' verhalen over de nachtbussen, not, dus we zijn benieuwd wat er op ons te wachten staat !

Wat overigens heel erg fijn is, is dat het hier een stuk koeler is, zo'n 29 graden, bewolkt en af en toe een spatje regen, wat wij niet erg vinden ;-)

Dus dat maar weer !

Gegroet, liefs F&H
X

• 12 April 2014 - 14:01

Wytsie:

Nog steeds lekker aan het genieten girls! Niet teveel drinken he ;-) Zegt grote zus haha! Veel plezier in Sapa ik zal het maar weer eens even googelen! Dikke tuut en liefs

• 13 April 2014 - 12:00

Hennie Van Dijk:

Goede morgen dames.
    Jullie verslag weer even gelezen.
    Zoals je zus al zei: Hinke en Femke rustig aan met dat goedkope bier daar hoor.
    Snap wel dat jullie dorst hebben, maar de kater die komt later.
    Maar alle gekheid op een stokje, fijn dat we zo een beetje mee reizen.
    29 graden daar zitten wij ver van af, 12 dan houd het hier wel op.
    Nou lekker genieten en we horen wel eens weer.
    Groet van Hennie.

• 13 April 2014 - 20:04

Ans En Dirk:

Jullie reisverslag gelezen jullie hebben weer veel gezien.
    En ook weer heel wat beleefd.
    Wat fijn dat het daar iets koeler is. maar nog lekker warm.
    We wachten af wat je in Sapa weer gaat beleven.
    Lekker genieten en we horen weer.
    knuffel en een dikke tuut
    Dirk en Ans.

• 13 April 2014 - 22:07

Djoeke Douma:

Hallo daar!
    Wat weer een belevenissen.Als het erg warm is,is een koud biertje niet te versmaden,maar het is
    niet overal van Heineken! Vanmiddag vierden we de verjaardag van Gera en Theo.Was gezellig met de familie.Wat mooi dat die landen zo verschillend zijn.Foto.s zijn altijd welkom!
    ALLES WAT IKZIE, DAAR STAAN JULLIE STRALEND OP!
    Geniet van alles wat je tegenkomt en ziet en vee lliefs en tot de volgende keer!
    Oma

• 14 April 2014 - 19:50

Tinus En Tineke:

Hoi Hinke en Femke,

Wat weer een prachtig reisverhaal. De warmte die jullie meemaken moeten wij niet aan denken.
    Zou dat (onze) leeftijd zijn? In ieder geval jullie genieten volop van rondkijken, een hapje, een lekker drankje een shotje een boottochtje, een busreis, een vliegtochtje, wat wil je dan nog meer. Ook lezen dat jullie wel eens even niet fit zijn, komt dat van het "kruidige"eten?
    Gelukkig genieten jullie volop en een dagje rust kan ook vast geen kwaad.
    Hinke en Femke geniet maar wees voorzichtig!!
    Een dikke reisknuffel uit het dorp SEX-BIER_UM van Tent

• 14 April 2014 - 21:20

Erik:

En wederom weer een boeiend verhaal. 17 cent??? Onverharde wegen! Gelukkig zijn de wegen hier wat beter en ja dan betaal natuurlijk wel wat meer accijns op je biertje.

Geniet!!!

Groet Erik

• 15 April 2014 - 21:18

Janneke:

Hoi Femke en Hinke,

heerlijk om zo door de landen te trekken, en je maakt nog heel veel mee, maakt makkelijk contact, daarom moet je dit ook doen op een bepaalde leeftijd, ze nemen je het nooit weer af. Toen wij naar sapa gingen met een kleine groep deed de auto het niet meer, die hebben we een stuk moeten drukken, wij sliepen bij de plaatselijke bevolking op de grond, maar dat is al wel even geleden, het is een mooi gebied daar, je kunt er behoorlijke wandelingen maken en het zijn mooie mensen. ben benieuwd hoe jullie het vinden,

We lezen weer en reizen in gedachten met jullie mee. Joop en Janneke

• 16 April 2014 - 14:24

Marloes:

Heerlijk moppies, optimaal genieten! :-) Tuut!

• 16 April 2014 - 14:48

Djoeke Douma:

Lieve dames,
    Van Hinke al bericht gehad waar Sapa ligt. Het nu nog vinden. Wat zien jullie veel door al die verschillende landen te bezoeken! Wat mooi om mee te maken,je moet het maar durven en ook voldoene pecunia hebben,maar niet overal is het bier zo goedkoop.Dat Vietnam iets koeler is,i s natiuurlijk nooit weg. Di hitte went nooit Dat hebben we wel gelezen van de mensen die uit Nederland naar Indonesie gingen in vroeger tijden.Morgenavond komen Ilse en Marrit hier eten :Thais!
    Tot de volgende keer!
    Liefs,