Pai, Chiang Rai en de grens over naar Laos ! - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Femke en Hinke - WaarBenJij.nu Pai, Chiang Rai en de grens over naar Laos ! - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Femke en Hinke - WaarBenJij.nu

Pai, Chiang Rai en de grens over naar Laos !

Door: Hinke

Blijf op de hoogte en volg Femke en Hinke

03 April 2014 | Laos, Vangviang

Sabeidee allemaal !

Wat hebben we alweer veel meegemaakt, zoveel indrukken opgedaan en ook alweer 3,5 week onderweg ! We beginnen in Pai want daar hebben we nog een mooie en vooral warme fietstocht gedaan en 's avonds hebben we wederom met Lea gegeten. Naast ons guesthouse zat een leuk jazzcafetje waar een open mic night was. Daar heeft Fem natuurlijk even gezongen en iedereen was zooo enthousiast ! Echt super was het !

De volgende dag zijn we weer terug naar Chiang Mai gegaan en daar nog 1 nacht geslapen. Het was de warmste nacht ever, geen airco, alleen maar een waaiertje... Zweten dus ! Vorige week woensdag zijn we vanuit Chiang Mai naar Chiang Rai gegaan met de bus. Het was een prima reis van 3,5 uur. We hebben een leuk guesthouse gevonden met dit keer wel airco ;-) Overdag was de stad niet heel bijzonder en beide hadden we zoiets, is dit het?? Maar het leven komt hier pas na 18.00 op gang aangezien het zo warm is. Ook hier was weer een night bazar waar we natuurlijk even een kijkje hebben genomen. We waren erg moe en zijn vroeg gaan slapen. Helaas was het niet de beste nacht, waarschijnlijk heb ik, Hinke, iets verkeerds gegeten op de markt of bij een restaurantje want het kwam er die nacht allemaal weer uit... Zal de details besparen maar van boven en beneden was het raak en bijna tegelijk... Donderdag heb ik dan ook de hele dag op bed gelegen en allemaal maar geslapen. Af en toe kwam Femke mij water en fruitsapje brengen. We hadden voor die dag een sightseeingtour geboekt, die we gelukkig konden verzetten naar vrijdag. Vrijdag was ik alweer een stuk beter gelukkig en hebben we alle dingen gezien in Chiang Rai, waaronder de mooie White tempel, the black house, the monkey cave, het opium museam, erg leuk was het! We hadden een prive gids, een jongen van 24 jaar die al onze vragen kon beantwoorden dus het was een geslaagde dag !

Zaterdagochtend zijn we vroeg opgehaald, 6.30, jaja reizen is niet allemaal maar uitslapen hihi ;-) We zijn met een minivan naar de grens gereden en daar officieel de departurekaart van Thailand afgegeven. Bij de grens van Laos werd ons visum gemaakt, wat maar een paar minuten duurde. Soms snappen we niet waarom het dan in Nederland zo lang moet duren... ;-) Maar we zijn weer een mooi visumpje rijker en ook weer nieuwe stempels in ons paspoort ! Weer in een andere taxi gestapt en toen zijn de naar de pier gereden waar we op de slowboat gingen. Dit was een tocht van twee dagen over de Mekong River. Het was een mooie tocht, die uiteindelijk best nog wel lang duurde. Zaterdag 6uren en zondag 7uren. Gelukkig konden we ons goed vermaken met een potje pesten en muziek etc. Op de boot hebben we leuke mensen leren kennen, Jenny uit Duitsland, Jon Paul aka JP uit Cambridge en George uit Duitsland. We hadden een tussenstop om te overnachten in Pakbeng en daar hebben we met zn vijven gegeten. De volgende dag weer in de boot. Op dit moment verbanden ze alle akkers, om het weer klaar te maken voor het nieuwe seizoen. Hierdoor is het zo erg rookerig waardoor we soms de uitzichten niet zien, dat was wel enorm jammer, maar helaas !

Zondag kwamen we aan in Luang Prabang, de eerste echte stop in Laos ! Een vriendin van mijn zus is aan het reizen met haar vriend en we hebben al steeds contact gehad via de app, want zij reizen precies andersom dan wij doen, dus het zat er aan te komen dat we elkaar ergens zouden ontmoeten en wel in Luang Prabang ! We zijn naar hetzelfde guesthouse als Nike (sorry het streepje op de e lukt niet op dit toetsenbord haha) en Marcel gegaan en daar zagen we ze ! Erg leuk om elkaar hier weer te ontmoeten, aan de ene kant vreemd en de andere kant ook weer helemaal niet ! Die avond gezellig gegeten met zn allen en nog een drankje gedaan.

Maandag zijn we naar een prachtige waterval gegaan en JP is met ons mee gegaan. Hier hebben we heerlijk gezwommen en van een klein watervalletje af gesprongen en heerlijk gechilld en verkoelend ;-) Door die verbranding van de akkers is het nog warmer voor ons gevoel en het koelt echt niet af. In de avond is het nogsteeds 40 graden ! In Luang Prabang was een erg leuke bar/kroeg, genaamd Utopia. Hier hebben wij weer gemeet met Jenny, George en JP en het was een hele leuke avond. Ook zijn we nog in een bowlinghal beland 's avonds, wij dachten eerst dat het een grap was haha ;-) Dinsdags zouden we door de stad alle tempels gaan bekijken maar wij liepen nog geen 10 minuten en het zweet droop al van ons af dus hebben we besloten om bij een zwembad te gaan chillen en relaxen en hier waren Nike en Marcel ook weer. 's Avonds weer naar Utopia gegaan en leuk gekletst met allemaal mensen.

Gister zijn we met de bus naar Vang Vieng gegaan, het plaatsje waar we nu zijn. Het was een busreis van 7uren op wegen die niet heel erg goed zijn. Wat dat betreft een groot verschil met Thailand ! Ook zie je direct een verschil qua mensen, het uiterlijk. Heel bijzonder om te zien. We zijn door alle airco's overal verkouden geworden en Femke is ook niet helemaal fit. Daarom zijn we vanochtend ingecheckt in een best luxe hotel om bij te komen van alles en het heeft een zwembad dus we houden een lekker dagje vandaag. We gaan bekijken wat we hier allemaal gaan doen ;-)

De valuta hier in Laos is Kip, wat voor ons erg funny is! Ook is het geld niets waard en een miljoen Kip is ongeveer 100euro. Dus wij voelen ons op dit moment miljonairs want wij pinnen steeds een miljoen hihi ;-)

Ttot zo ver deze update !

Liefs van ons
X

• 03 April 2014 - 09:23

Djoeke Douma:

Lieve meiden,
    Wat zien jullie allemaal aparte dingen en ontmoeten vreemden en bekenden!
    Schitterend! Voor de temperatuur hoef ik niet mee,want het is hier ook heel mooi weer!
    Ik zie nu alweer uit naar het volgende verslag!
    Pas goed op jullie gezondheid!
    Geniet van alles wat je ziet!
    Oant sjen!
    Oma.

• 03 April 2014 - 10:46

Alie:

wat weer een heerlijk verhaal
    Geniet lekker van jullie avontuur en pas goes op jezelf
    Liefs
    Alie

• 03 April 2014 - 21:19

Janneke Tepper:

Hoi Femke en Hinke,

wat hebben jullie weer een leuk en uitgebreid verslag geschreven, in gedachten reizen we mee, voor jaren terug hebben wij ook samen de reis gedaan van Laos en Cambodja, ik volg jullie dus ook op de voet. Luang Prabang kan ik me nog goed voorstellen, een leuke plaats waar je wel een paar dagen kunt rondlopen, maar jullie maken zo samen heel wat mee, let goed op wat je eet en zeker van de straat, want voor jr het weet is het mis en dan meest voor een paar dagen, dan maar jezelf eens lekker laten verwennen in een goed hotelletje, leuk Femke dat je dan ook zingt, valt zeker in goede aarde, konden we stiekum en onzichtbaar maar even mee luisteren,
    we lezen wel weer , en geniet er van, maar dat doen jullie zeker. groeten van janneke

• 04 April 2014 - 23:54

Erik:

Hoi Hinke en Femke,

Alweer een mooi verhaal. Maar Hinke waarom heb jij niet gezongen in Pai? Iets van Boudewijn de Groot, Adele of Guus Meeuwis? Luister nu naar jouw prachtige versies van deze nummers.

Wens jullie verkoeling toe,

Groet Erik

• 05 April 2014 - 19:08

Marieke :

Sounds good!!!

T gevoel van miljonair zijn lijkt me sowieso niet verkeerd :)
    Wat nou Amerika t land van de ongekende mogelijkheden, jullie hebben t gewoon daar!

En wat attent dat ze precies aan t begin vande maand ook een open mic night plannen. Ze doen wel erg hun best t thuisgevoel te creeren!

Genoeg gelachen. Te gek allemaal! Afgezien van de ziekigheden. Bah.
    Maar nu leeg en gereinigd dus, kan ke mooi knallen komende 3 maanden Hinke, haha.

GENIET leaverds!

Liefde en die dingen!
    Marieke

• 06 April 2014 - 11:49

Ina:

Hoi F en M
    Weer een leuk reisverslag.
    Hoop dat de buikkrampjes nu wegblijven,maar af en toe
    even relaxen in een hotel met zwembad is dan wel prettig.
    maar vooral genieten van alle mooie dingen in dat prachtige land.
    Kijk weer uit naar het naar het volgende verslag.
    Groetjes en liefs van Gijs en Ina

• 07 April 2014 - 13:17

Tineke En Tinus:

Hoi Hinke en Femke,
    Wat hebben we weer een leuke hete,warme,spannende,interessante reis meegemaakt door jullie prachtige verhaal weer te lezen. We genieten ervan.
    Jujlie maken wat mee, zien heel veel en uit de verhalen kun je aflezen dat jullie volop genieten.
    Hopen dat je niet teveel buikklachten krijgt. Maar ach een dagje rust zal ook goed doen.
    Hinke en Femke geniet volop, maar wees voorzichtig!!

Een dikke reisknuffel van dy twa "oudjes" uit Sexbierum. Doei!!!!!!!!!!!!!!!!!!