Sukhothai, Chiang Mai & Pai - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Femke en Hinke - WaarBenJij.nu Sukhothai, Chiang Mai & Pai - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Femke en Hinke - WaarBenJij.nu

Sukhothai, Chiang Mai & Pai

Door: Femke en Hinke

Blijf op de hoogte en volg Femke en Hinke

24 Maart 2014 | Thailand, Ayutthaya

Lieve allemaal,

het is alweer even geleden en we hebben dus ook genoeg te vertellen! Op dit moment zijn we in Pai, maar ook hebben we al Sukhothai en Chiang Mai bezocht.

Vorige week zondag zijn we met de bus aangekomen, na een reis van 6 uur. Er zat een eetcoupon bij wat wij niet wisten dus dat was weer een meevallertje ;-) We hebben geslapen in TR Guesthouse en daar was ook Lea, een Frans meisje die we al eerder gezien hadden in Ayuthaya. Daar hebben we mee gegeten en het was erg gezellig. Maandag hebben we eerst uitgeslapen en na het ontbijt zijn we naar old Sukhothai gegaan. Hier hebben we fietsen gehuurd en zijn we door het park gefietst, met mooie ruines en uiteraard Boeddha's. Wel was het erg warm, maar het was de moeite waard ;-)

Dinsdag zijn we naar Chiang Mai gegaan na een busreis van 5,5 uur. We hadden een hele 'vreemde' situatie... Er kwam een vreemde man in de bus en hij liep iedereen af, zo ook kwam hij bij ons. 'Where are u going to? To Chiang Mai. Okay, then you have time, after 1 hour we have a stop. You wanna have fun, 10 minutes, in toilet?? NO, zeiden wij uiteraard.'Listen, do you understand what I say? Yes, but NOOO!' Hij ging weg gelukkig maar het was wel een hele rare situatie. Wij verbazen ons dus nergens meer over ;-) In Chiang Mai hebben wij geslapen in een B&B met een lieve vrouw, genaamd Pat. 's Avonds zijn we naar de night bazar geweest, een shopwalhalla tot en met dus wij hebben ons daar erg vermaakt ! Woensdag hebben wij wat tempels in de stad bekeken en we zijn naar een berg gegaan met een Spaans stel die in dezelfde B&B sliepen. het was ongeveer 12 km rijden en de naam is 'Wat Phrathat Doi Suthep', erg mooi was het en ook een mooi uitzicht over de stad.

Donderdagochtend werden wij om 9.00 opgehaald om mee te gaan met een trekking tour. Eerst zouden we 3dagen en 2 nachten gaan, maar onderweg toch maar besloten om 2dagen en 1 nacht te gaan vanwege de enorme hitte. We hebben gelopen door de jungle, door bamboe, over rotsen geklommen, gezwommen onder watervallen, mooie uitzichten bekeken en geslapen bij de locale bevolking en ook nog olifant gereden. Het was heel erg gaaf om te doen! Echt een hele bijzondere ervaring. We waren samen met nog 4 anderen, een Duits stel en 2 Duitse studentes. 's Avonds sliepen we bij de guide zijn hut en we hebben ervaren dat het echt donker kan worden. We zaten IN de nacht, zo donker! We hebben amper geslapen, we sliepen op matjes (lees; op de grond ;-)) en de honden, zwijnen, kippen, hanen etc hielden ons uit de slaap ;-) De volgende dag ook weer gelopen en we hebben nog een bamboorafting gedaan op het einde. Het was een hele ervaring en we waren gesloopt van het lopen in de hitte ! Daarom hebben wij ons daarna getrakeerd op een lekker hotel met zwembad ;-)

Zaterdag hadden wij een lekkere chilldag gehad bij het zwembad en we zijn uiteraard weer bij de night bazar geweest. Hier hebben wij onszelf laten verwennen met een Thaise massage. Het was heerlijk, die vrouwen hebben kracht ! Niet normaal ;-) Wij kunnen er dus weer even tegen aan.

Gister zijn we aangekomen in Pai, met een minivan busje dingetje. Een hippie dorp, wat erg toeristisch is maar de ambiance is zeer fijn. Heel gemoedelijk en lekker relaxed. Gisteravond zijn we nog bij een rivierfeestje geweest, ook met Lea weer die hier ook is ;-) Kampvuurtje en een biertje, heerlijk! Vandaag hebben wij een fiets gehuurd en hier wat gefietst, met best wat heuvels en dergelijken dus we hebben een goede workout gedaan in de hitte! En ook mooie tempels bezocht.

Verder gaat het erg goed met ons. We vermaken ons prima, we eten het lekkerste voedsel, we raken al gewend aan de warmte, ontmoeten hele leuke en lieve mensen en hebben het samen ook erg goed ;-) Net hebben we de bus terug geboekt naar Chiang Mai waar we 1 nacht zullen verblijven. Daarna op naar Chiang Rai en dan is het plan om naar Laos te gaan ! Allemaal nieuwe avonturen waar we nu al heel veel zin in hebben !

Liefs Fem en Hink
X

• 24 Maart 2014 - 11:02

Martijn:

Hallo schatje(s),
    Wat weer een belevenissen in een week zeg! Ongelofelijk! Jullie vervelen je nog lang niet lees ik wel. Nog genoeg mooie dingen in het vooruitzicht. Geniet ervan!!
    Dikke kus van mij.

• 24 Maart 2014 - 11:02

Cissy:

Hallo meiden,fijn om zo weer van jullie te lezen..fijn dat t goed gaat....Het klinkt als n prachtig avontuur zo,primitief en ik begrijp ook dat je in zo n nacht geen oog dicht doet..brrrr maar indrukwekkend lijkt mij...goed te lezen dat jullie een mix vinden tussen in en ontspanning.....lieverds hier alles oke....geniet,heb t leuk samen. lieve groeten,dikke kuzzzzz voor jullie beiden......zwaai zwaai

• 24 Maart 2014 - 11:07

Gera:

Ha Hinke en Femke,

Wat geweldig leuk, die verhalen, zo beleven we het hier ook een beetje mee, wat een (rug)tas vol ervaringen zullen jullie weer meenemen.

Veel plezier!

Liefs,
    Gera

• 24 Maart 2014 - 11:18

Djoe3ke Douma:

Lieve avonturiers!
    Wat leuk om weer van jullie te lezen! Heit en mem hebben bij de ANWB twee kaarten gekocht voormij, 1 van Thailand en 1 van Laos Vietnam en Cambodja.Op een wereldkaart zijn die kleine plaatsen niet te vinden!India was veel groter en daar kon ik de plaatsen wel vinden!Hier gaan de zaken gewoon door, zo gaat dat nu eenmaal. Jullie verhalen zijn geweldig en wat een enthousiasme! Mooi dat jullie het samen ook heel goed hebben!En overal tref je mensen!
    Tot de volgende keer!
    Liefs,oma.

• 24 Maart 2014 - 12:04

Wytsie:

Wauw! Alle hotspots meteen gegoogled en mooie plaatjes hoor! Ik zou het je nog zeggen Hink, Chiang Rai schijnt een stuk minder toeristisch en druk te zijn dan Chiang Mai maar zeker niet minder mooi dus denk wel de moeite waard! haha maar vanachter een laptop is het natuurlijk 100 % minder leuk dan in het echt, ik kijk weer uit naar jullie foto's en mooie verhalen girls!! Geniet xxx

• 24 Maart 2014 - 12:08

Marloes:

Hoi leaves!

Wat fijn om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben daar! Ben wel jaloers op jullie avonturen hoor, vooral het olifant rijden, hihi! Klinkt allemaal heerlijk en het is goed dat jullie zo aan het genieten zijn en lekker de verwenmomentjes pakken ;-)

Lekker blijven genieten skeetsjes en tot jullie volgende verhaal!

Dikke tuut,
    Mloes

• 24 Maart 2014 - 16:32

Tineke En Tinus:

Hallo Hinke en Femke,

Wat prachtig om jullie reisverhaal weer te lezen. Wat beleven jullie wat.
    Geniet van alles wat jullie beleven en via de verhalen reizen wij toch een beetje mee.

Groet Tineke en Tinus

• 24 Maart 2014 - 19:26

Janneke:

Hoi Femke en Hinke.

Ik zit gewoon te genieten helaas achter mijn laptop, heerlijk om dit zo mee te maken, gezellig met je vriendin en jullie komen zoveel andere mensen tegen onderweg, je hoeft je in dat opzicht ook nooit te vervelen. Alles is totaal anders dan in ins land, het landschap, de hele omgeving en ik was vaak ook onder de indruk van de mensen in de tempels en op welke manier ze omgingen met hun geloof, je komt dekk ik ook nog wel in kloosters, daar moet je eens een oppsje gaan zitten en dan de sfeer ondergaan, ik vond dat fanfastisch.Geniet van dit alles, het is een ervaring zo te kunnen reizen en zoveel mee te mogen maken, dit vergeten jullie nooit. Kijk uit naar het volgend bericht, geniet samen. janneke

• 24 Maart 2014 - 20:26

Ina:

Hallo Femke en Hinke

ik heb jullie verhalen gelezen,jullie vermaken je daar prima.
    Een mooi land,jaren geleden was ik er ook even.
    Heel leuk om jullie zo te volgen,geniet vooral.
    Ben benieuwd naar het volgend verslag.
    Liefs Ina

• 25 Maart 2014 - 22:51

Ans Rookvink:

Hoi Hoi.

Wat fijn om weer een reisverhaal te lezen.
    En wat genieten jullie en wat hebben jullie al veel gezien.
    Een heel andere wereld dan dit koude kikker landje.
    En wat een indrukken.
    Lekker genieten samen.
    En we kijken uit naar het volgende bericht.

Dikke tuut en een knuffel Dirk en Ans.

• 27 Maart 2014 - 23:22

Carla Schaap:

fijn dat het zo leuk is daar , geniet !! Mocht je nog tips willen hebben,dan kan je Melvin ( van Eldik) wel even facebooken. Die kent daar de weg en is net weer terug. Weet de mooiste plekjes en bij welke taxichauffeurs je niet in moet stappen.... Veel plezier nog.
    warme groet
    carla

• 28 Maart 2014 - 22:47

Annemiek :

Hé meiden,

Wat alweer een belevenissen, leuk om te lezen en om zo te zien waar jullie zijn. Zelfs nog op plekjes waar ik ook ooit ben geweest! Erg leuke vakantie was dat. Maar niet zo sportief als die van jullie! Nog lekker genieten van al het moois daar en we wachten weer op de volgende verhalen. Van Martijn of via de reisverslagen!!!

Knuffels van ons allemaal!!!

Fenke op vatantie mama... (aldus Marjolein)

• 29 Maart 2014 - 20:38

Hennie Van Dijk:

Hoi Hinke en Femke.
    Zo te lezen vermaken jullie je best.
    Leuk om jullie verslag te lezen, zo reizen we mooi met jullie mee.
    Pas goed op je zelf.
    Nog heel veel reisplezier samen.
    Groet van Hennie uit een zonnig Sexbierum.

• 30 Maart 2014 - 17:56

Moritz:

Hi Femke and Hinke,

I miss the trekking tour with u guys -- that was so nice. Hope you have already reached Laos and had a good time so far (which seems to be the case after having read your above report with my extraordinary dutch skills)! Sarah and I are facing daily business starting tomorrow having landed in Berlin yesterday :-(

Could you share the pictures you made of the trekking trip (e.g. via Dropbox or the fancy send-by-mail camera option)? If you are too busy during your trip that's ok. However, we are currently making a photo book out of our journey and would like to include some of the photos you made as well so our choice would be have the photos within days/weeks and not months :-). Please let me know.

Anyhow...

All the best, Moritz

• 30 Maart 2014 - 18:24

Moritz:

Hi again,

nice timing. I just got a mail from you with 9 photos. Thanks a lot!
    However, I think you sent more than one mail with photos (e.g. those with the elephants). I -- the idiot -- deleted them since they looked very much like spam before I recognized them as intentionally having been sent by you :-(

I know this is extra work for you and I hate me for deleting the mails. If you have already deleted the mails then it's bad luck. Otherwise please go through them again and send it again :-(

Sorry!
    Moritz

• 31 Maart 2014 - 13:07

Sanne Hoeksma :

Hey Femke en Hinke,
    Wat een leuke verhalen allemaal ben benieuwd naar de volgende update!
    Volgens mij zijn jullie nu in Laos! Of Vietnam !? Hihi!
    Hier begint het ook al een beetje tropisch te worden!
    Lente in zicht. Groetjes aan malle Sander !
    Xxxx Sanne

• 31 Maart 2014 - 16:58

Marieke:

Woehoe!! Wat een stories! Like!
    Hoewel. "Yes but nooo?" Was wel een geheel nieuwe ervaring geweest ;)
    Ach ze communiceren iig duidelijk daar dat moet je ook waarderen.

Genoeg gelachen echt zoooo tof al die heule verschillende dingen die jullie doen!

Geniet en die dingen!!

• 31 Maart 2014 - 21:59

Erik:

Wat een mooie, spannende verhalen. Erg leuk om te lezen.

Groetjes dyn neef