Bangkok & Ayuthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Femke en Hinke - WaarBenJij.nu Bangkok & Ayuthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Femke en Hinke - WaarBenJij.nu

Bangkok & Ayuthaya

Door: Femke en Hinke

Blijf op de hoogte en volg Femke en Hinke

16 Maart 2014 | Thailand, Ayutthaya

Lieve allemaal,

De eerste avonturen zijn beleefd in Bangkok! We hebben de schitterende 'Wat phu' gezien en we hebben een klein boottripje gemaakt. Het was bloedheet, waar we echt nog even aan wennen moeten hoor ! Alsof er een hele hete fohn op je staat continu. Ook hebben we het Grand Palace gezien, wauw wauw, wat grooot en mooi !! Ook kleine marktjes bekeken en de eerste souveniers zijn een feit ! We hebben heerlijk op straat gegeten wat hier heel goed kan ! Ook hebben we gelukkig nog geen diarree problemen, we zijn hier erg blij mee ;-) (afkloppen) Bangkok is erg groot en erg vies qua smog, uitlaatgassen etc dus we zaten met een sjaal voor onze mond tijdens de tuktuk ritten ;-)

Donderdag zijn we met de trein naar Ayuthaya gegaan. Vanaf Bangkok was dit ongeveer 80 km, hier hebben wij anderhalfuur over gedaan, kun je nagaan! De treinrit kostte 15 bath per persoon, zo'n 30 eurocent ! Je kan je het bijna niet voorstellen, zo goedkoop ! Want ter vergelijking, een fles water kost hier 10 bath, raar land :P

In Authaya, wat de voormalige hoofdstad was, staan prachtige tempels die wij bezocht hebben met een boottocht en de tempels bezocht met ondergaande zon, weer zo'n Wauwwww moment ! Ook hebben we de ' Wat Chai Wattanaram' gezien, erg mooi allemaal ! Miljoen boeddha's met sommige doeken om, zo mooi om te zien !

Hier hebben we ook uiteraard weer lekker gegeten, onder het genot van enorm valse live muziek mwuaha ! We hebben vrijdag een nederlanse tweeling van 25 ontmoet uit amsterdam, Frank en Erik. Aardige dudes waar we nog een paar biertjes mee gedronken hebben en gister hebben we nog met zn 4en een tuktuk tourtje gedaan van anderhalfuur. Onze privechauffeur heeft ons naar mooie plaatsen gebracht. Omdat het zooo warm was, uiteraard bij het zwembad gechilled, die bij ons hostel zit.

Gisteravond hebben we nieuwe plannen gemaakt en direct een busticket geboekt naar Sukhothai. Het is nu zondagochtend 9.00 en om 11.00 moeten we klaarstaan voor de busreis van 5 uur, gelukkig wel met airco ;-) Luxepaarden hihi ! Wij vermaken ons dikke prima ! Gisteravond kwam Mallesander* ook nog even langs in onze kamer, gelukkig was het van korte duur ;-) mwuaha

We hebben vette foto's gemaakt en hopelijk lukt het om die bij te voegen ! Later meer

X Fem & Hink

*Mallesander betekenis: Salamander hihihi

• 16 Maart 2014 - 07:39

Djoeke Douma:

Lieve meiden,
    Wat weer een verhaal.Ik kan me de hitte niet voorstellen, maar hier is het gelukkig ook mooi weer
    Heit heeft donderdagmiddag mijn balkon geboend,en dat is dus voor de zomer klaar.
    Jullie zijn vandaag een week weg,nog 16 zulke stukjes en dan ben je er weer! Lijkt snel te gaan! Geniet ervan! Liefs,oma

• 16 Maart 2014 - 07:58

John En Ekie:

Hoi, leave skatten
    Nog maar 80km gereisd in dat mooie land en al zoveel indrukken opgedaan, dat belooft nog wat! Wij genieten mee vooral ook van jullie stralende en glimmende "kopkes". Ga maar lekker zo door, groetjes, kusjes en " in krûpke" van ons.

• 16 Maart 2014 - 08:58

Ellie:

Coole dudettes!

Ziet er fantastisch uit leaves! Veel plezier op jullie volgende bestemming, en hou ons op de hoogte (we like!)

Xxx

• 16 Maart 2014 - 10:05

Cissy:

hallo lieverds, fijn dat alles goed gaat , alweer een week voorbij, geniet van alle
    mooie dingen , liefs ons en monster

• 16 Maart 2014 - 10:16

Wytsie:

Jaa weer een mooi verhaal! Super op weg meiden, veel plezier weer op jullie volgende bestemming. Een stuk het binnenland in zag ik op de kaart. Geweldig die foto met die buddha in een boom en zijn wortels! heel veel plezier en zoals oma al zei, alweer een week op weg! Wij gaan hier wachten op jullie andere mooie verhalen :) liefs zussie

• 16 Maart 2014 - 10:54

Wya Bijma:

Een week onderweg en nu al vele mooie wauw momenten gehad, wat een geweldig begin famkes!En wat een prachtige foto's hebben jullie al gemaakt.Wij genieten hier met jullie mee.Veel reisplezier verder, mem Wya

• 16 Maart 2014 - 11:32

Fopke Bijma:

Mooi dat jullie zo genieten. Dit is nog maar het begin.
    Heb gedetailleerde kaart van Thailand,en we volgen jullie op de voet.
    Goede reis en avontuur, tuut heit Fopke

• 17 Maart 2014 - 20:12

Tinus En Tineke:

Hoi Hinke en Femke,
    Fijn om jullie verslag te lezen. Aan de foto's te zien hebben jullie al mooie dingen gezien.
    Wat dat betreft geniten jullie vast al volop.
    Wij kijken al weer uit naar jullie volgende reisverslag.
    Geniet maar volop!!!!!!!!!!!!
    gr. van Tinus en Tineke

• 17 Maart 2014 - 22:26

Ans En Dirk:

Hoi Hoi.
    Leuk om jullie zo te volgen
    En wat mooie foto,s jullie hebben al veel mooie dingen gezien.
    En genieten elke dag, wel erg warm he, maar daar wen je wel aan.
    lekker genieten en tot het volgende verslag.

Dikke tuut.

• 18 Maart 2014 - 14:28

Janneke Rijskamp:

Hoi femke en hinke

kreeg het adres door van je moeder en het is zo leuk om dit van jullie te kunnen lezen en zo jullie op de voet te kunnen volgen, het is zo mooi daar en totaal iets anders dan in ons eigen landje, lang geleden liep ik daar ook eens, ik vond het voor de eerste keer overweldigend, alles nieuw, heel veel indrukken, maak mooie foto,s en geniet ervan, heerlijk dat het op deze manier kan, in gedachten reis ik mee groeten van ons joop en janneke

• 22 Maart 2014 - 14:46

Annemiek En Peter:

Wat al een indrukken opgedaan, super mooie foto's van een mooi en indrukwekkend land!!! We zijn benieuwd naar alle andere verhalen en foto's. Leuk om zo mee te kijken en te genieten van jullie reis! Liefs van ons... Knuffel van de kids!!!